Vil du sælge til direktøren ved første møde?

Vil du sælge til direktøren ved første møde?

Du har måske prøvet det her før i en salgssammenhæng.

Du tager ud til et kundemøde, du glæder dig rigtig meget for det er en kunde du gerne vil have i din kundeportefølje længe. Du kommer ind i lobbyen og er meget spændt på hvem det er du skal mødes med. Du kender personens navn og han/hun er Direktør, så det starter godt. Du sidder i lobbyen og venter og så kommer firmaets Direktør – nu starter salgsmødet tænker du!

Du går frem og giver et ordentligt håndtryk og fortæller hvor meget du har glædet dig til at holde dette møde. I spankulerer op på direktørens kontor og sætter jer ned. Nu skal alle dine salgstricks, samtaleteknikker og smarte bemærkninger prøves af.

Du spørger ind til direktøren, men et eller andet gør du forkert, for hver gang du spørger bliver svaret meget kort og du står igen med ”bolden” og skal komme med et nyt spørgsmål. Du undrer dig over, at I ikke kan få samtalen ordentligt i gang og til sidste kaster du håndklædet i ringen og begynder selv bare at tale. Mødet er færdigt efter 30 minutter, og du er kommet med uforrettet sag.

Da du går ud fra mødet tænker du: ”hvad gjorde jeg galt”, ”er mit produkt ikke spændende nok”, ”er jeg en dårlig sælger”, eller måske tænker du ”sikke en idiot til direktør”

Jeg tror ikke på, at du gjorde noget forkert! Du mangler bare et redskab, der kan få dig ind i varmen hos alle typer mennesker, så du ikke står med alle dine salgstalenter, og ikke ved hvordan du skal bruge dem.

Derfor vil jeg gerne præsentere dig for persontyper eller persontypologier, og hvordan du kan arbejde med et persontyperedskab, som i givet fald vil få dig længere i samtalen med direktøren. Ikke fordi du skal manipulere med  ham, men fordi du vil få indsigt i, hvad som ”tænder” personen du har møde med og hvad som ikke gør.

Se videoen herunder, som beskriver person profil analyse systemet DISC, som bruges af sælgere og ledere verden over. Brug det og få succes med at komme i kridthuset – også hos dine kunder.

 

DISC er et af verdens mest brugte person profil analyse systemer. Alle typer sælgere kan med fordel bruge dette redskab i deres salgsarbejde, for at vide hvad de skal lægge vægt på i deres kommunikation og præsentation med en potentiel kunde.

Så nu er det bare at se videoen igen, og komme i gang med at bruge DISC eller en af de mange andre person profil analyse systemer. Jeg garanterer at du vil få endnu højere hitrate ved dine salgsmøder og salgskald, hvis du bruger dette redskab aktivt.

Godt salg


Del