Nyhedsbrev – Januar 2009

Nyhedsbrev – Januar 2009

Der er kommet "nye varer" på hylderne.

 

Så er årets første nyhedsbrev udkommet.

Også i denne udgivelse kan man læse om hvordan Connection Management løser opgaver for kunder rundt omkring i landet, og så er der kommet “nye varer” på hylderne.

God læselyst

 

Læs hele nyhedsbrevet herunder

Kære Læser

Velkommen til årets første nyhedsbrev fra Connection Management.

Efter en lang periode med fokus på at fastholde medarbejdere for stort set enhver pris, oplever flere og flere virksomheder og brancher i dag, at de bliver nødt til at afskedige kolleger. For mange mennesker er en fyreseddel et hårdt personligt slag, og der er ofte behov for at få struktur og overblik til at komme videre. Heldigvis er virksomhederne i dag bevidste om deres sociale ansvar, og mange gør en stor indsats for at hjælpe den ramte medarbejder videre i karrieren. I Connection Management oplever vi en støt stigende efterspørgsel efter forløb, der kan støtte og rådgive medarbejderen mod nye og spændende udfordringer. Vi oplever at medarbejderne primært ønsker afklaring, og derefter vil de have konkrete, praktiske værktøjer til jobsøgningen.

Den første og største udfordring er at finde ud af, hvor og hvordan man kan fortsætte sin karriere: Skal jeg skifte branche? Skal jeg skifte jobtype? Mulighederne er mange, og det vigtigste er at få fokus på drømmejobbet, og så planlægge sin indsats. Hvordan ser min ansøgning og mit CV ud? Hvordan bliver jeg endnu skarpere ved jobsamtalen? I det forløb er Connection Management en neutral sparringspartner og rådgiver, som hjælper medarbejderen med at sætte mål og nå dem. Vi giver eksempelvis feedback på ansøgning og CV, træner til jobsamtalen, samt hjælper med at planlægge og fastholde indsatser, således at medarbejderen hurtigst muligt kan tage et nyt, stort skridt fremad.

Fyringer kan være en metode til at minimere omkostninger i et presset marked, og derved er det et stærkt signal at sende til aktionærer. Samtidigt kan det desværre også skade firmaets employer brand, men gennem en målrettet indsats for at hjælpe og støtte en afskediget medarbejder, kommer begge parter styrkede videre.

På samme måde håber vi, at du kommer, om ikke styrket, så i hvert fald inspireret videre ind i det nye år med dette nyhedsbrev.

God læselyst,

Maj Britt Larsen

Billeder skaber kvalitet i salgsprocessen. Kvalitet er et nøgleord for Synthes. Synthes er en salgsorganisation med 14 salgskonsulenter, der sælger implantater og kirurgiske instrumenter til hospitalernes traumebehandlinger til behandling af degenerative lidelser og rekonstruktioner. Salgskonsulenterne er primært uddannede som sygeplejersker, som alle har et stort fokus på professionel faglighed og service.

 

Virksomhedstilpasset salgsforløb understøtter strategisk mål for DHLTransportbranchen er et af de områder, hvor den økonomiske afmatning slår først igennem. Når pris er en så afgørende faktor, som den for tiden er, kan det være svært at differentiere sig på kvaliteten af produkter og ydelser i markedet for kurértransport og fragt. Det betyder, at der kun er ét tilbageværende håndtag at trykke i bund, og det hedder øget salg. Vinderkultur bærer virksomheder gennem 2009. På et tidspunkt, hvor bankerne smækker kassen i og mange virksomheder drejer nøglen om, kan det være svært at få øje på de opløftende nyheder. Men hos Connection Management, der i dag hjælper over 100 større virksomheder, oplever man, at det går bemærkelsesværdigt godt for alle Connection Managements kunder.

Del