Salgsakademiet, en uddannelse bygget på strategisk salg

Salgsakademiet

En uddannelse bygget på strategisk salg

Det er stort set den samme historie, du fortæller hver gang. Men når det gode salg lykkes, så glider det hele og du tænker ikke så meget over dine salgsteknikker. Modtageren er med hele vejen, og du når dit mål. Men hvilke teknikker ligger egentlig til grund for, at det går godt – og hvad er det, man ikke skal gøre? Hvad er det dygtige sælgere gør?

Lær – med succes – at gennemføre et salg, der er baseret på din viden om salgsroller, behov og adfærd – både modtagernes og din egen.

 

Eksamen og indhold

Fagmodulet Strategisk salg er et akademifag på 10 ECTS point og hentet fra akademiuddannelsen i International Handel og Markedsføring. Kurset udbydes på vegne af Københavns Erhvervsakademi, KEA, under Lov om Åben Uddannelse. Fagmodulet afsluttes med en eksamen.

Vi tager udgangspunkt i udfordringer fra hverdagen, hvor du også kommer igennem en række praktiske øvelser. Du får med andre ord brugt læringen med det samme og oplever effekten.

Den gennemgåede teori og de praktiske øvelser er grundigt beskrevet i pensum, og i det materiale du får med hjem. Det sikrer, at du altid kan gå tilbage og hente konkrete eksempler frem til anvendelse i din hverdag.

Før du starter, skal du købe en bog, der er pensum. Navnet på bogen vil blive oplyst ved tilmelding.

Kurset er SVU (statens voksen uddannelsesstøtte) berettiget – find alle oplysninger samt vejledning om SVU på www.svu.dk

Uddannelsesansvarlig

Jesper Cort Banke

Partner og Adm. Direktør

Læs mere

Jesper Winther

Partner og Stifter

Læs mere

Forløb

Uddannelsen Strategisk salg strækker sig over 9 uger med 5 fremmødedage og en eksamensdag.

 

Uddannelsens indhold

Udover salgsteknikker indeholder uddannelsen blandt andet:

  • Indsigt i sælgerens rolle i virksomheden
  • Betydningen af sælgerens adfærd og fremtoning
  • Anvendelse af effektiv kommunikation
  • Metoder til afdækning af kundens behov
  • Udarbejdelse af planer forud for et kundemøde
  • Metode til opfølgning på gennemførte salgsmøder
  • Behandling af kundeindvendinger i forbindelse med en salgssituation
  • Gennemførsel af forhandlinger, herunder prisforhandlinger og salgsteknikker
  • Overordnede principper i salgsledelse og strategisk salg
  • Behandling af kundereklamationer
  • Indsigt i sælgerens opgaver i forbindelse med relationssalg

Optagelseskrav

Optagelseskriteriet for at blive optaget på uddannelsen er, at du har to års erhvervserfaring og én af følgende uddannelser:

  • En relevant erhvervsuddannelse
  • En relevant grunduddannelse for voksne (GVU)
  • En gymnasial uddannelse
  • En anden relevant uddannelse på mindst samme niveau som ovenstående

Pris for uddannelsen Strategisk Salg

26.500,-

eksklusiv forplejning og pensumbog.

Få mere info

Søg optagelse eller få mere at vide om uddannelsen ved at udfylde felterne til højre – så ringer vi til dig inden for én arbejdsdag. Du er selvfølgelig også velkommen til at ringe til os på 70 25 15 15.

Hør mere eller søg optagelse




Relaterede åbne uddannelser

Salg

Salgsakademiet

Efter uddannelses forløbet er du i stand til – med succes – at gennemføre et salg af dig selv, en idé eller et projekt, hvor succesen er baseret på viden om adfærdstyper – både modtagerens og din egen.

Læs mere om uddannelsen her

Kommunikation, Ledelse, Salg

Præsentationsteknik

Når dine præsentationer lykkes godt, så tænker du ikke så meget over det. Modtageren forstår dig, og du når dit mål. Men hvorfor er det egentlig sådan i nogle situationer – og hvorfor er det modsat i andre?

Læs mere om uddannelsen her

Kommunikation, Ledelse, Salg

Coaching i Organisationer

Når din kommunikation med medarbejdere, kolleger og kunder lykkes godt, så tænker du ikke så meget over det. Modtageren forstår dig og når sine mål. Men hvorfor er det egentlig sådan i nogle situationer – og hvorfor er det modsat i andre?

Læs mere om uddannelsen her

Cases med uddannelser i Strategisk Salg

UDDANNELSE I STRATEGISK SALG

Mine mange kollegaer i resten af organisationen har bemærket de forretningsmæssige gennembrud vi har skabt, så derfor gentager vi succesen blandt alle andre afdelinger i huset..."

Mogens Damgaard,
Direktør hos Willis

Læs mere her

UDDANNELSE I STRATEGISK SALG

Connection Management og Fujitsu startede projektet op ved at gennemføre en foranalyse, hvor alle muligheder og udfordringer blev analyseret. Dette via interviews, styregruppemøder, surveys og 360 graders analyser..."

Rune Færgemann,
HR Direktør hos Fujitsu

Læs mere her