Weber Grill Academy

Weber Grill Academy

Skrevet af
Anders Jensen

Expansion & District Manager GA Nordics


Virksomheden

Weber Grill Academy er et nyt og utraditionelt oplevelsesunivers, hvor det handler om at kombinere et møde, produktlancering, kursus, teambuilding med grillens univers. Weber udbyder oplevelsesøkonomi i mange forskellige variationer, hvor formålet er at lære forbrugeren at grille. Fra grillning og stegning til bagning og røgning – du vil blive overrasket over, hvad du lærer at tilberede på et Weber Grill Academy-kursus. Weber ønsker ikke kun at være et brand, som sælger grill og tilbehør til grill, ønsket at komme helt tæt på forbrugeren, og give dem ikke bare et produkt, men en oplevelse som skaber værdi for den enkle, den vision skabes via Weber Grill Academy brandet.

Du kan læse nærmere om Weber Grill Academy her 

Baggrunden

Weber Grill Academy ønsker at give den bedste oplevelse til gæster, som gerne vil lære at grille. Udgangspunktet hos Weber handler om at lære folk at grille, og valget lå derfor på at målrette en uddannelse indenfor præsentationsteknik. Medarbejdere efterspurgte helt konkret nogle brugbare og ensartede værktøjer, som de kunne implementere i hverdagen. Valget fald på Connection Management efter tidligere succes med uddannelse herigennem. Det gode ved Connection Management er, at de sætter sig ind i virksomheden, og man med det samme kan bruge værktøjerne fra uddannelsen i praksis. Det er lidt ligesom med vores grillkurser; man går ud af døren og ved at man får ’value-for-money’ med det samme.

Løsningen

Connection Management gennemførte en foranalyse samt et styregruppemøde, hvor alle muligheder og udfordringer blev analyseret. Vi ønskede at skabe en fælles referenceramme for vores medarbejdere på vores to kontorer, i henholdsvis København og Aalborg. Vi ønskede ikke en lang uddannelse, men en kort uddannelse med intensive undervisningsdage og en individuel mundtlig eksamen som afslutning på forløbet. Målet var også, at det var alle medarbejdere, som skulle på uddannelse, og ikke kun et udpluk så alle fik et fælles sprog og en styrket social kerne.

Udbytte

Vi har fået virkelig god feedback på uddannelsen fra alle vores medarbejdere. København og Aalborg-kontoret mødtes for første gang i et fagligt samvær, og vi havde nogle intensive dage, hvor vi kom tættere på hinanden, og samtidig også fik koblet det sociale aspekt ind da vi kombinerede det med hands-on aktiviteter i køkkenet til frokost og aften. Vi har oplevet en øget energi og en markant styrket fælles kerne, som også har haft positivt effekt rent personligt. Det gør i dag, at vi kan kommunikere internt på en ensartet, god og forstående måde med færre frustrationer og misforståelser i hverdagen. Vi har virkelig haft gavn af at tage udgangspunkt i modeller, som vi alle har været igennem og kender. Jeg har nu medarbejdere som vil stå frem og præsentere og det er et udbytte i sig selv, at deres budskab skaber værdi for dem selv og virksomheden. Uddannelsen er noget af det bedste, vi har gjort sammen som team! Det gav rigtig god mening, at vi samledes som team på den her måde, da det er den oplevelse, vi ønsker at levere til vores gæster – en fælles referenceramme om grillen.


Del