VEKSØ A/S

VEKSØ A/S

Skrevet af
Kim Rasmussen

Adm. direktør


Virksomheden

VEKSØ er én af Europas førende inden for design, fremstilling og salg af byrumsmøbler, cyklismeprodukter, belysning  – samt Smart City løsninger til det offentlige rum. Virksomheden beskæftiger ca. 100 medarbejdere, og er repræsenteret i en række europæiske lande med egne salgskontorer i Sverige samt produktion i Danmark og Letland. VEKSØ har siden 2008 været en del af NRGi-koncernen, et forbrugerejet energiselskab med ca. 1200 medarbejdere. Hos VEKSØ deler alle den samme passion: at skabe fremtidens byrum , hvor mennesker nyder at opholde sig. Virksomheden er derfor løbende i gang med at udvikle nye produkter, nye funktioner og ny teknologi, der understøtter udviklingen af fremtidens bæredygtige byer.

Baggrund

VEKSØ havde et udtalt behov om at tage mere udgangspunkt i deres kunder. Virksomheden havde haft en svær periode igennem en årrække, og ønskede derfor at få nogle brugbare og håndgribelige værktøjer til at kunne ændre på kultur, morale og adfærd i virksomheden. Ønsket var ligeledes at blive mere kommerciel i deres tankegang, samt få konkrete, struktureret samt dataorienteret salgsværktøjer. Målet var at skabe et ’fælles’ sprog samt kultur, således at der i sidste ende blev skabt mere værdi for kunderne og i virksomheden. VEKSØ har været, og er en virksomhed, som skaber produkter og løsninger til det offentlige rum, men målet er at gøre VEKSØ til en mere teknologisk og design orienteret virksomhed.

Løsningen

Connection Management startede projektet op ved at gennemføre en foranalyse og interviews, hvor alle muligheder og udfordringer blev analyseret. VEKSØ ønskede at gennemføre to uddannelser for deres organisation: Valget blev en strategisk salgsuddannelse samt en service uddannelse. Målet var at give medarbejderne konkrete kommunikations- og salgsværktøjer, som skulle benyttes til den nye struktur, som VEKSØ stilede mod. Et andet mål var ligeledes at få alle medarbejderne til at udvikle sig og tale samme sprog. Vi benyttede os af en afsluttende eksamen, hvor alle skulle fremlægge deres business plan – det hjalp os i den rigtige retning OG det skærpede sanserne hos deltagerne.

Udbytte

Nu afslutter vi Q1 i eftermiddag kl. 16.00, i vores ordregange ligger vi i forhold til samme periode sidste år med markant vækst. Har det haft sin indvirkning med et forløb sammen med Connection Management? Ja, det har det helt sikkert! Der er ingen tvivl om, at forløbet har været med til at facilitere en anden dagsorden i virksomheden. Min tilgang er i hvert fald altid at kigge ud af vinduet og derefter få resten af butikken til at indrette sig efter, hvad det er, kunderne fortæller – netop det synes jeg faktisk, vi er blevet ret så gode til.


Del