UNICEF

UNICEF

Skrevet af
Thomas Reidar Andersen

CFO


Virksomheden

UNICEF er verdens største hjælpeorganisation for børn. Når du støtter UNICEF, hjælper du børn i mere end 150 lande. Alle børn har ret til at være sunde, raske og trygge, og dét kæmper vi for på deres vegne. UNICEF Danmark blev stiftet i 1954 og er en af UNICEFs i alt 34 nationale komitéer. De nationale komitéer arbejder for at udbrede kendskabet til FNs Børnekonvention og for at samle penge til UNICEFs arbejde. I 2016 indsamlede UNICEF Danmark over 200 millioner kroner til arbejdet for verdens fattige og nødlidende børn.

Du kan læse nærmere om UNICEF her

Baggrunden

UNICEF Danmark ønsker at være en attraktiv organisation og et klart mål er at have kompetente medarbejdere med opdaterede kompetencer. Derfor vurderer vi løbende hvilken træning og efteruddannelse, der er brug for. Vi har i samarbejdet med Connection Management, særligt haft fokus på at træne vores ledere via deres åbne meritgivende lederuddannelser med ECTS point. Ligeledes har vi kørt to interne skræddersyede forløb målrettet vores teamledere i Fundraising samt vores Kundeserviceafdeling.

Case: Teamledelse

Der var et ønske fra UNICEF Danmarks teamledere om at få et fælles sprog og referenceramme ift. teamledelse i Fundraising-afdelingerne.

Løsning: En grundig foranalyse af ønsker og behov sikrede, at Connection Management kunne sammensatte et skræddersyet forløb i ”Teamledelse i UNICEF”, som forløb over 2½ dag. Der var stor tilfredshed med forløbet, som hele tiden var relateret til teamledernes hverdag og de konkrete udfordringer de møder i dagligdagen.

Case: Kundeservice

God dialog til og med vores donorer og verdensforældre er altafgørende for os, og derfor kigger vi hele tiden på at udvikle vores kommunikative kompetencer. Derfor prioriterede vi intern træning i vores kundeserviceafdeling, som sammen gik på opdagelse i at yde en endnu bedre service og kommunikation.

Løsning: Igen lavede Connection en grundig foranalyse af afdelingens ønsker og behov, og derefter sammensatte vi et skræddersyet og målrettet forløb. Forløbet blev sammensat over akademiuddannelsen ”Service” med 3 uddannelsesdage og en skriftlig opgave. Forløbet gav 5 meritgivende ECTS-point efter en mundtlig eksamen.

Udbytte

Vi har været meget tilfredse med vores samarbejde med Connection Management, som vi har været i løbende dialog med hele forløbet igennem. Det er positivt, at de fokuserer på at lære UNICEF som organisation bedre at kende, for at sikre en god forståelse for deltagernes hverdag. Vores deltagere har tilkendegivet, at de har fået et stort udbytte ud af den praksisnære tilgang, som underviserne bruger.


Del