Både sælgere og teknikerne er blevet styrket i deres roller

MJK Automation

Skrevet af
Carsten Sønder

Adm. Direktør hos MJK Automation


Connection Management har gennemført et skræddersyet forløb for 14 sælgere og teknikere i MJK Automation.

MJK Automation er en af Skandinaviens førende leverandører af udstyr til renseanlæg, vandværker og industrier. Mere end 80 % af de danske kommuner anvender MJK-udstyr på deres pumpestationer og renseanlæg. Udstyret produceres på egen fabrik i Danmark og sælges og serviceres i mere end 50 lande i verden.

 

Case: Udvikling af salgsmæssige og kommunikative kompetencer hos både sælgere og teknikere

Målet med uddannelsen var, at styrke den personlige rolle hos MJK, samt at forbedre salgs-, service- og kommunikationsegenskaber. Deltagerne kom fra både salg og teknik og havde forskelligartede uddannelsesbaggrunde: ingeniører, maskinmestre, elektrikere og el-installatører.

Løsning:

Connection Management gennemførte en grundig foranalyse af ønsker og behov, og derefter sammensatte vi et skræddersyet forløb i salg, service og kommunikation. Forløbet blev sammensat over akademiuddannelsen ”Salgspsykologi og grundlæggende salg” med 6 uddannelsesdage. Forløbet gav 10 meritgivende ECTS-point.

Vi er meget tilfredse med vores uddannelsesforløb, som havde et pasende niveau af teori, som var relateret til praktisk anvendelse. Alle har virkelig taget uddannelsen til sig, som også har virket som en vigtig team-building aktivitet. Både sælgere og specielt teknikerne er blevet styrket i deres roller, idet de med uddannelsen har fået indsigt og værktøjer til at skabe større værdi for kunden for derigennem markant at forbedre toplinien.

Carsten Sønder                                          Jane Mark,

Adm. direktør                                            Salgschef 

 


Del