Johnson & Johnson

Johnson & Johnson

Skrevet af
Thomas R. Jørgensen

Commercial Director


Virksomheden

Johnson & Johnson er en amerikansk multinational medicinalkonglomerat. Virksomheden fremstiller medicin, udstyr og husholdningsprodukter. Vi har over 265 aktive virksomheder i mere end 60 lande og beskæftiger ca. 126.500 medarbejdere. Medarbejderne i virksomhedsfamilien Johnson & Johnson samarbejder med partnere i sundhedssektoren og påvirker mere end en milliard menneskers dagligdag over hele verden hver dag. At bringe sundhed og velvære til verden, én person ad gangen, inspirerer og forener os i Johnson & Johnson. Vi favner forskning og videnskab – vi bidrager med innovative idéer, produkter og serviceydelser til at fremme mennesker sundhed og velvære.

Du kan læse mere om Johnson & Johnson her 

Baggrunden

Det startede helt tilbage i 2015, hvor vores Credo-ansvarlige Thomas Moestrup indledte en dialog med Connection Management i forhold til en medarbejderdag. Udgangspunktet på medarbejderdagen skulle være vores Credo, hvilket er de kerneprincipper, vi arbejder ud fra som virksomhed. I tæt samarbejde med Connection Management gennemførte vi en 2-dags workshop, hvor vi tog udgangspunkt i personanalyse-testsystemet DISC. Forinden havde alle medarbejdere udfyldt en profiltest. Vi valgte DISC som et fælles værktøj, da systemet er overskueligt og hurtigt implementerbart.

Løsningen: DISC workshop

Formålet med workshoppen var, at alle fik indsigt i de fire grundlæggende adfærdstyper, samt fik gennemgået karakteristika og styrker. Inden workshoppen havde Connection Management givet en personlig 1:1 tilbagemelding til alle, som havde udført profiltesten.  På workshoppen gennemgik vi præferencer, adfærd, handlemønstre, udviklingsområder, motivation og samarbejdsevner og fandt frem til et udspil på, hvordan vi kunne bruge det mere aktivt i hverdagen – både som et samlet team, og som individ. Vi havde to rigtig vellykkede dage, hvor vi alle i sidste ende fik en visuel, synlig og fælles referenceramme. Det bliver brugt som et godt værktøj, både internt i virksomheden, men også eksternt, når vi besøger vores kunder, leverandører og samarbejdspartnere.

Løsningen: Teamdag omkring organisationskultur

På denne dag tog vi udgangspunkt i vores virksomhedskultur og i teamet som helhed, samt hvilke forandringer, vi som virksomhed står overfor i fremtiden. Vi driver en professionel virksomhed og jeg mener, at det er helt afgørende løbende at arbejde med teamets styrker, sammensætning og udvikling – og det lå til grund for denne teamdag. Vi havde en meget konstruktiv dag, som tog afsæt i nogle gode diskussioner. Teamdagen blev afsluttet med hyggeligt samvær og god grillmad, som blev indtaget i de smukke naturomgivelser hos Connection Management.

Udbytte

Succeskriteriet for alle forløb var, at alle fik en øget indsigt i egne styrker og udviklingsområder ift. Johnson & Johnsons strategi og fokusområder og samtidig at få udviklet de forskellige teams. Vores samarbejde med Connection Management har været meget positivt, og vi har været utrolig tilfredse med resultaterne af de forskellige forløb. Hele vejen igennem har vi haft en rigtig god kommunikation og Connection Management har imødekommet vores behov, idéer samt ønsker. For alle nye medarbejdere valgte vi ligeledes, at tilbyde en DISC profil test, såledelse at de også havde samme referenceramme. Efterfølgende gav Connection Management individuelle tilbagemeldinger, samt en udførlig forklaring på, hvad der lå til grund for de fire forskellige faktorer i DISC. Vi vil til hver en tid anbefale Connection Management.


Del