30 % forbedret salg

G4S

Skrevet af
Ole Knudsen

Direktør hos G4S


30 % forbedret salg

Connection Management har i tæt samarbejde med G4S skræddersyet forløbet til virksomhedens sælgere, der bliver trænet i planlægning, mødebooking, salg og kommunikation. Akademiet har allerede skabt markante resultater, blandt andet et øget salg på 30 %.

Partner Jesper Cort Banke fra Connection Management fortæller om forløbet: “Vi har haft fokus på at gøre træningsforløbet relevant og relateret til medarbejdernes hverdag. Ved at indføre en afgangseksamen signalerer vi, at akademiet både er seriøst og professionelt og ikke mindst sikrer vi en stejl læringskurve”.

Baggrund

G4S (tidligere kendt som Falck Securitas) er Danmarks største sikkerhedsvirksomhed med ca. 2000 medarbejdere i den danske organisation, heraf udgør salgsorganisationen mere end 120 medarbejdere.

I forbindelse med etableringen af et akademi, ledte vi efter en partner, der sammen med vores ledere og HR funktion kunne etablere akademiet. Målet med akademiet er at få struktureret træningsforløbene, som skal sikre en god indslusningsproces for nye medarbejdere, og samtidig afdække behov for opfølgende træning af nuværende medarbejdere med udgangspunkt i kundekrav, ny teknologi m.v.

Vi havde behov for at få etableret et samarbejde med en partner, som var indstillet på at gå tæt på vores virksomhed, og være med til at udvikle G4S’ tilpassede træningsforløb til såvel nye som nuværende medarbejdere.

Forinden valg af partner – gennemførte vi en lang række møder med forskellige “velkendte” konsulenthuse i Danmark.

 

Hvorfor valgte G4S Connection Management?

Konklusionen efter møderne med konsulenthusene var ret klar. Connection var markant den leverandør, som gjorde den mest ihærdige indsats for at tilpasse sig vores ønsker. Vi fornemmede allerede fra starten, at Connection ikke var som de fleste andre i branchen.

“Vi blev betragtet som en kunde, og ikke som en opgave, der skulle presses ind i en standardiseret træningsmodel, som ikke havde genkendelighed i forhold til vores situation og markedsforhold,” Siger direktør Ole Knudsen.

Hvad siger medarbejderne?

Vi har evalueret samarbejdet via medarbejder-analyser og Connection får en meget høj score af træningsforløbene. Der er, efter vores opfattelse, overensstemmelse mellem det der var målet med samarbejdet, og det som Connection har leveret under forløbet.

G4S, Direktør, Ole Knudsen


Del