Energioptimering hos Kemp & Lauritzen

Energioptimering hos Kemp & Lauritzen

Skrevet af
Benny Max

Salgsdirektør


Virksomheden

Kemp & Lauritzen er i dag Danmarks førende virksomhed inden for El, VVS, Ventilation, Køl samt tekniske installationer. Kemp & Lauritzen blev etableret i 1882 af skibskonstruktør Otto Kemp og telegrafingeniør Severin Lauritzen. Sammen grundlagde de et af Europas første telefonselskaber Kjøbenhavns By- og Hustelegraf, som siden blev til KTAS. De afhændede dog hurtigt deres interesser i selskabet, for fuldt ud at koncentrere sig om udvikling, installation og salg af elektriske anlæg. I 1954 blev den dengang personligt ejede virksomhed Kemp & Lauritzen ændret til et aktieselskab, som i dag ejes af Axel Muusfeldts Fond. Koncernen omsatte i 2015 for 2.5 milliarder og tjente 42 millioner med sine ca. 2000 medarbejdere. Koncernen leverer højt specialiserede løsninger til offentlige og private virksomheder med fokus på, at koncernen sætter standarden for kvalitet, innovation og services til gavn for kunderne.

 

Baggrund

Igennem en længere periode har Kemp & Lauritzen samlet alle faggrupper under et samlet brand. Således kan Kemp & Lauritzens kunder nu nøjes med at henvende sig til en samarbejdspartner uanset hvilket område man ønsker hjælp til. I dag tilbydes kunderne en endnu bedre og bredere palette af ydelser og services. Entreprisemarkedet har været presset og derfor er det væsentligt at alle i organisationen har fokus på at kunne tilbyde kunderne de rigtige løsninger og services. Hos Kemp & Lauritzen har der derfor været fokus på at alle teknikerne yder den bedst mulige service og samtidig hjælper kunderne med energirigtige løsninger der tjener sig hjem på kort tid. De 1000 deltagere på forløbet havde typisk en håndværksmæssig baggrund indenfor El, VVS, Brand, Ventilation & Køl.

 

Løsningen

Connection Management startede projektet op ved at gennemføre en foranalyse, hvor alle muligheder og udfordringer blev analyseret. Dette via interviews, styregruppemøder og analyser. En stor del af forløbet og løsningen blev et forløb hvor samtlige deltagere gennemførte en skræddersyet uddannelse indenfor service og energioptimering. Uddannelsen blev understøttet af microlearning for at sikre en stejl læringskurve – uden for mange afbrydelser.

 

Foruden de konkrete resultater, som deltagerne allerede har skabt, har uddannelsen hjulpet store dele af dansk erhvervsliv med energioptimering og dermed øget konkurrence kraft.

 

Udbytte

Salgsdirektør Benny Max udtaler: ”Vi var meget opmærksomme på, at dette projekt var et af vores største uddannelsesmæssige tiltag nogensinde. Når vi skal lykkes med at få budskabet omkring energioptimering ud til vores kunder så starter det med alle de gode folk vi har hos Kemp & Lauritzen, der dagligt besøger kunderne. Det er i den grad lykkes. Allerede inden projektet var afsluttet kunne vi se hvordan teknikerne og montørerne skabte leads hos vores kunder – leads der blev til konkrete opgaver til glæde for vores kunder. Det var afgørende for vores valg af ekstern samarbejdspartner, at vi troede på, at de kunne flytte vores adfærd og få skabt en fælles platform – og med valget af Connection Management har vi truffet den helt rigtige beslutning”.

 


Del