Diabetesforeningen

Diabetesforeningen

Skrevet af
Henrik Fagerholt

HR chef


Diabetesforeningen har i flere år samarbejdet med Connection Management A/S, hvor både ledere og medarbejdere har deltaget på åbne uddannelser omkring kommunikation, salg/fundraising og ledelse.

Diabetesforeningen er en interesseorganisation, der siden 1940 har støttet diabetikere. I dag har organisationen flere end 85.000 medlemmer og er en af Danmarks største patientforeninger. Diabetesforeningen arbejder for at forbedre livsvilkårene for mennesker med diabetes og sætte diabetes på den politiske dagsorden.

Seniorkonsulenter hos Connection har – i tæt samarbejde med HR og andre ledende medarbejdere – været med til at styrke organisationen som projektorganisation, hvor mere formelle projektstandarder er blevet implementeret.

Udvalgte ledere og medarbejdere deltog i et 3-dages forløb omkring ledelse af projekter. Her beskæftigede deltagerne sig bl.a. med følgende emner:

  • Projektmodel og projektskabelon
  • Interessentanalyser
  • Estimering af tid, økonomi og ressourcer
  • Mennesker i projekter
  • Kommunikationsplan
  • Konflikthåndtering

Henrik Fagerholt, HR-chef i Diabetesforeningen udtaler: ”Vi har i fællesskab gennemført nogle meget udbytterige uddannelsesdage, og vi ser effekten af at blive en stærkere projektorganisation, hvor vi nu har et fælles sprog og en fælles tilgang til projekterne – hvad enten det er som projektleder eller som projektdeltager. I valget af leverandør til denne træning var det vigtigt for os, at underviseren havde den nødvendige erfaring med det at lede projekter – og det har vi fået hos Connection Management.”


Del